zondag, juli 06, 2008

Guldensporen 10 mijl

Voor het 2° jaar op rij was de Guldensporen 10 mijl een uitstapje voor JCA. Eerst lopen, en daarna onze privé douches in het Voermanshuis. Gevolgd door een lekkere verse spaghetti en een huis bereid aardbeienmousse. En voor de bierdrinkers, Leffe. Daarom met z'n allen iets voor één de trein genomen naar Brugge. Na een korte wandeling stonden we juist achter de startzone in het Voermanshuis. Rustig ons klaar gestoomd en naar de startzone.
Geen bevoorrechtigd nummerke, waardoor we 45sec nodig hadden om na het startschot aan de startlijn te geraken. Na een kleine kilometer had ik marathonman Koen te pakken. En vanaf dan volgden er vele. Ik denk tussen kilometer 3 en 4 volgde ook Katrien (alweer zonder paard). Het was eerst tegen wind. En deze keer had ik geluk. Ik vond een compagnon die ongeveer de zelfde snelheid liep. De wind zat schuin op kop. En elk om beurt liepen we rechts voor en zetten zo elkaar uit de wind. Ergens tussen kilometer 7 en 8, juist nadat we rechts draaieden en vol tegen wind kwamen(duidelijke tempoval), was ik deze compagnon plots kwijt (mocht hij dit lezen, bedankt hè). Van de ene rug naar de andere beginnen rennen. Maar aan de kerk van Oostkamp draaiden we weer rechts en hadden we de wind in de rug. Ietsje sneller terug en bleef verder deelnemers inhalen. Toen ik plots een groepje voorbij ging en er één iemand mee ging. Een babbeltje leerde mij dat het een marathonloper was die vorig jaar binnen de 3h binnen was, en hier op reserve liep. Ik had geluk en hij vergezelde mij in mijn tocht. Als ik dreigde een beetje te verzwakken nam hij lichtjes over en steeg het tempo opnieuw. Met nog een goeie 2 kilometer te gaan probeerde ik nog wat te versnellen. En dan heb ik deze aangename helper niet meer gezien (mocht hij dit ook lezen ook bedankt hè). Hij moet nogthans zeker nog overschot gehad hebben. Jammer ook dat ik na de aankomst mijn tijd niet onmiddellijk afduwde. Maar de laatste 400m waren normaal de rapste. Had nog een pittig sprintje over. Nu is de grafiek op het einde beetje vertekend.

Nettotijd moet zeker beneden 1h17m zijn. Maar nu duwde ik pas af op 1h17m05s. Vorig jaar kondigde men nog aan dat de afstand geen 10 mijl was maar 16,9km. Dit jaar niks van gehoord, en parcours was licht gewijzigd, verkort. Heb het met Google maps nagetekend en kom op 16,450km. Dit zou betekenen 12,82km/h.

3 opmerkingen:

  1. Mooie prestatie, 'k stond op de vismarkt dus je bent me daar gepasseerd, filmpje van de start kun je vinden via mijn blog, nogmaals proficiat met de mooie eindtijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had 16,19 km met mijn Forerunner.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan. Ik was er ook bij, dus je zal me ook gepasseerd zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen