maandag, juli 21, 2008

Nationale feestdag

Geen militaire optocht of Tedeum. Maar eens 2 wedstrijden op één dag. Omdat de JC Denderland altijd een vertegenwoordiging naar onze halve marathon stuurd gingen wij eens hun organisatie bezoeken. 3 rondjes van 3,8km en een 400m aanloopstrook. In totaal 11,8km. Over een voetbalveld, de dijk langs de Schelde op. Vandaar had je een mooi zicht over het omringgende platte land en het verdeelde deelnemersveld. Vervolgens een blokje in dat vlakke land, nog een blokje in het centrum en de volgend rondjes konden aangevat.

De prijsuitrijking liet op zich wachten. Nummer aan een andere JCA'er gegeven en naar Kleit waar ze voor het eerst een jogging ipv wielerwedstrijd organiseerden. Natuurlijk was Feestneus Nico weer ter plaatse, want wedstrijd was in aanpalende deelgemeente van Maldegem. Loopje was door centrum, waar hier en daar toch wat supporters stonden, die vooral de plaatselijke helden die blijkbaar uitvoerig deelnamen aanmoedigden. Ik maakte er weer eens een interval training van. Eerst 2 rondjes en een beetje een rustige duurloop met 2 plaatselijke dames. Dan kwam een andere JCA'er voorbij, Kurtje Taghon. Ik heb aangepikt, overgenomen, en geprobeert hem bij zijn voorgangers te brengen (duidelijke piek in snelheidsverloop). We haalden 3 dames in, die ook nog een extra ronde moeten afleggen, en van daar liet ik Kurt weer gaan. In dit aangename gezelschap legde ik de laatste ronde af. Uiteindelijk 52m36s voor 9,94km.

En zo zit een drukke wedstrijddag er alweer op. Gaan we nog een weekje werken, en hopelijk is het weer dan goed genoeg om een weekje naar Blankenberge te gaan.

3 opmerkingen:

  1. Als vast bedankt voor jullie talrijke opkomst in Dendermonde.
    Jammer dat ik niet weet wie jij bent, want anders hadden wij zeker een babbeltje gadaan...
    staan er geen fotokes van jou op je blog, 't zou anders wel gemakkelijker zijn hé....

    Tot de volgende keer

    Geert
    http://mijnmarathondroom.skynetblogs.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 2 keer op ene dag. Dat is al lang geleden van mij :-) Proficiat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je staat ondertussen al 2 wedstrijden voor. Knap. Ik dacht dat ik de enige veelloper van de bloggers was.
    Ik heb inderdaad altijd mijn fotografe mee. Tot de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen