woensdag, juli 30, 2008

Onderbreking van vakantie

Donderdag was mijn laatste werkdag. Voor 't vrouwke op vrijdag. En zaterdag zijn we dan vertrokken. Naar de mooiste plek op aarde voor wie zand en schelpjes lust. Voor mij tot woensdag. Want alweer eens een horeca-zaak in hoge nood gaan helpen voor een begrafenis dineetje te verzorgen.

Het marathon schema is ondertussen goed gevorderd.
Dag 4
Schema voorzag rust, en zo geschiede.
Dag 5
Schema voorzag 3km in en uit-lopen met daartussen 6 intervals van 1000m in 3m40s en 400m recup.
Zoals reeds vermeld is dit een schema om de 3h te halen. Iets wat ik (nog) niet kan. De intervals zijn dan ook noodgedwongen een stuk trager. Op het einde 330m meer gelopen. Een mens moet immers weer thuis geraken hè. Voor de grafiekskes, cfr vorige post.
Dag 6
6km herstelloop.
Zoals op de afbeelding van het parcours te zien is, reeds op vakantiebestemming. Omdat we opnieuw op vakantiebestemming wilden geraken werd het 6km540m.
Dag 7
Schema voorzag een 18km lange LSD (long slow distance).
Op de laatste 20m na die ik dan maar stapte, was mijn parcours op vakantiebestemming perfect uitgemeten. Maar ben je ook op zoek naar een 18km lang parcours in de omgeving Blankenberge/Zeebrugge? Dan raad ik u de omgeving Zeebrugge ten stelligste af. Saai, en als de zeesluis dan nog open gaat voor een van de zeereuzen die komen leveren ...

Dag 8
Schema voorzag 4km in- en uitlopen en daartussen 4km intensieve duurloop, 2km herstel en nog eens 4km intensieve duurloop.
Door een programmeerfoutje voorzag ik slechts 3km in en uitlopen. En om terug op het appartement te geraken moest ik er 300m bij doen. Dus uiteindelijk 16,3km gelopen. Eerste intensieve duurloop was >12km/h, de 2° was ik natuurlijk al wat meer vermoeid, nog eens tegen wind, dus snelheid en hartslag lag ietsje lager.

Dag 9
Voorzien een herstelloop van 5km.
Het werd er eentje van 6,1km.
Dag 10
Voorziet een 16km LSD.
We gaan er dan eens gaan invliegen op de JCA-groepsloop. En we verwachten 2 jarigen. Dus dat wordt weer vieren.

4 opmerkingen:

  1. Mooie trainingen, ge kunt de cal. er weer bijdrinken met de jarigen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amaai je bent goed bezig zeg en een zwaar programma!6 maal 1000 meter in 3 min 40 sec vind ik zeer zwaar in het begin van je opbouw naar de marathon.Ikzelf ben weer in gang geschoten in aanloop naar de marathon van Nieuwpoort.Maar het gaat zeer moeilijk want de ribben doen nog steeds pijn.Als ik niet tijdig fit raak loop ik die marathon als lange duurloop vcor de marathon in Eindhoven.
    Loop je vrijdag ook mee in Oostkamp?

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weer lekker gelopen hoor! Mooie foto's van de kust!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor een interessante blog

    BeantwoordenVerwijderen