zondag, april 06, 2008

Uitslag sluitingsprijs SSP Westdorpe

Zaterdag 5/4 was het de sluitingsprijs SSP te Westdorpe. Gezien de 16km te Zelzate de dag voordien, en de steeds dichter naderende marathon van Antwerpen koos ik voor de middenafstand. Met als bedoeling de snelheid eens te testen. Slechts beperkt kunnen opwarmen. Kort voor de start plaatste ik mij iets meer vooraan dan gewoonlijk.
Er werd stevig gestart. Gelukkig kon ik aanpikken in een groepje. Na een kilometer of 2 werd er een beetje vertraagd. Maar na een kilometer of 4 ging de lange afstand rechts, en de middenafstand links. Daar kon ik rekenen op iemand van Stekene die voortreffelijk als haas fungeerde. De laatste kilometers ging het tempo terug wat omhoog. Ondertussen werd ik gehaasd door een Krekeloper. Juist voor de laatste bocht bedankte ik voor gewezen diensten en liet hem versnellen. Ik pikte zo goed en zo kwaad het kon nog aan, en finishte op 2 secondjes. 8,7km in 38m rond. Wel een hoge GHS176 en MHS189. Gemiddelde snelheid 13,74km/h. Meteen het hoogste wat ik ooit gehaald heb, en komst dus in het PR lijstje. De andere officiële uitslagen vindt u hier. Het wedstrijd verloop:

Vandaag vroeg uit de veren voor nog een rustig bosloopje. 6km in 34m44s GHS144. Zeer zware benen, maar nu rusten tot woensdag.

1 opmerking: