zondag, januari 27, 2008

6 seconden

Vandaag was er de laatste landelijke gilde loop in Ursel. Het gekende parcours, de gekende afstand 15Km. En ondanks dat het een week van 70km was, zou ik proberen er een lap op te geven.

Van bij de start er stevig tegen aan, zonder te forceren. Misschien zelfs net iets te rustig. Gelukkig kwam er uit de achtergrond een rustig gestarte loper. En aan het nummer kon ik zien dat het een 15 Km loper was, en niet een finisher van de 5 Km. Ik ging mee, en zat op het randje, maar toch nog een goed (niet te snel) tempo. Als hij dreigde te vertragen nam ik over. En nog iets later gaf hij er opnieuw een lap op. Na de 10 Km moest hij blijkbaar wel passen, en stond ik er plots alleen voor. Het ging nog steeds goed, haalde nog enkele lopers in. Op de 13 Km las ik 1h00m30s af, en op de 14 Km 1h05m00s. Ik geloofde in een PR. Ik consentreerde mij op nog een loper in te halen, perste er de laatste 150m nog alles uit. En kwam uiteindelijk 6 seconden te kort. Deju, deju.

30° op 58 finishers in 1h09m29s of 12,95 Km/h

Geen opmerkingen:

Een reactie posten