zaterdag, januari 19, 2008

Westdorpe

2 clubleden opgepikt en over Zelzate naar Westdorpe. Dankzij het tijdperk van de GPS is dit heden ten dage steeds een fluitje van een cent. De kleed- en douche-ruimte lagen wel wat ver van inschrijving en start. Maar we waren juist gepast op tijd. Voor amper 3,5€ waren we ingeschreven. Al van bij het begin voelden we de felle wind. Eerst gelukkig nog zijwind. Na iets meer dan 5 km was het een eerste keer wind op kop. Vervolgens na 9km begon het echte werk 4,5 km felle wind op kop. Gelukkig zat ik in een groepje van toen nog een man of 7. Er werd in waaier vorm gelopen. Zo konden we wat energie sparen, alhoewel het zeker niet perfect liep. Juist als ik achteraan de groep zat, werd er aangevallen. 2 man weg, ik met een gezel in de voetsporen er achter. Tot deze plots zegt "ik moet passen". Een hele tijd er achter gehangen zonder dat het gat groter of kleiner werd. Toen kwam ik een reeds gefinishte clublid tegen. Gevraagd hoe ver het nog was "4 à 500 meter". Ik nog een sprintje er uit geperst en de 2 gingen voor de bijl, zelfs het 3-tal er voor kon ik net voor de aankomst nog bij de lurven nemen. Een probleem, wegens de wind had ik mijn nummer onder mijn trui gestoken en konden ze het bij de aankomst niet lezen. Tegen dat ik het getoond had waren de andere 3 al op het wedstrijdblad genoteerd. Inspanning deels voor niets dus. Officiële uitslag 14,5km in 1h10m39s. Rekening houdend met de 3 die ik voorbij ging moet dit eigenlijk 1h10m30s zijn.

De wedstrijdbeoordeling. De inschrijvingsprijs van 3,5€ was zeer goedkoop (4/5). Van sfeer was er geen sprake, zelfs aan de aankomst stonden er geen toeschouwers (0/5). Het 14,5km lange parcours liep door de polders, en een groot deel over een dijk naast het kanaal Gent-Terneuzen (3/5). Op de 14,5km kregen we één keer water. Bij de aankomst was er ook water, en omdat ik snel genoeg gelopen had, was ik juist nog op tijd voor het laatste bekertje isostar (3/5). Voor een warme douche moet ik dringend sneller leren lopen, want ook vandaag was het warme water al terug naar de riool gestroomd (2/5). De prijs-uitrijking, tombola en uitslagen liepen vlot. We kregen wel maar een flesje yoghurtdrink (2/5). In tabel vorm (als je er op klikt krijg je een groter formaat):

Geen opmerkingen:

Een reactie posten