woensdag, januari 30, 2008

Maand afgesloten met lange training

Vroeg thuis van het werk vandaag. En bovendien zal joggen op vrijdag moeilijk worden. Daarom vlug naar Bellem om voor de groepstraining al 12 Km in een rustige Z1 te lopen. Was net te laat terug, en daardoor 1,5 à 2 Km in Z2 en zelfs stukje Z3 moeten lopen om de groep bij te benen. En de groepstraining rustig mee uitgelopen. De grafiek is zeer goed. Niettegenstaande voelde ik in de laatste 3 à 4 Km dat ik nog steeds de afstand niet in de benen heb.

En morgen rustdag, dus ook de maand is afgelopen. En door de aanpassing vandaag, van het schema komt het maandtotaal op 279,59 Km. Het 2° hoogste sedert ik starte met lopen in juni 2006.

3 opmerkingen:

  1. Dat is een maandtotaal dat serieus kan tellen. Wat die afstand betreft, als je zo blijft verderdoen zul je die snel genoeg in de benen hebben.
    Wat je vraag over mijn lage hartslag betrof, die mag (moet) laag blijven bij langzame duurlopen maar als je wat intensiever traint en hij blijft dan nog aan de lage kant, dan kan dat een teken van overtraining zijn. Een moment om het rustiger aan te doen dus, en welke loper zit op dat moment te wachten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jawadde, een stevige loopmaand achter de rug!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wablief, da's een stevig maandtotaal... hoeveel marathons zijn dat niet? Leuke blog heb je, ik kom zeker af en toe piepen!

    BeantwoordenVerwijderen