dinsdag, april 14, 2009

18 Ichtegem

Op Paasmaandag begonnen we aan week 16. Een extra dagje verlof dat meteen ook kon gebruikt worden om een extra loopje te doen. Reeds bij het afhalen van het borstnummer kwam ik .Ivan (je weet wel jogger, blogger en striptekenaar) tegen. Later zou ik ook Kristien nog zien en ze mocht in elk geval het podium op. Ze liep dus in de prijzen. Ook Jan was weer van de partij. Hij liep de korte afstand, zijn vrouwke was op de 10,5km actief. En nadien zag ik ook Harmsie nog eens terug. Maar de wedstrijd zelf. Het was reeds de 18° van het jaar. Deze keer te Ichtegem. Ik startte helemaal achteraan en schoof langzaam op. Zag al vlug clubgenoot Carlos voor mij uit lopen. Mijn tempo was niet zo belangrijk, maar daar zou ik toch voor zijn. We waren nog niet zo ver voorbij het bordje van de 1° kilometer als ik hem te grazen had. Vanaf dan liep ik rustig mee. Er werd een groepje gevormd, en de dame van het groepje wilde duidelijk de dame voor ons te grazen nemen. Ik maande haar aan om dit rustig te doen, en deed het kopwerk. Ondertussen kwam er een snellere loper van de molenlopers van Bekegem bij ons groepje. Ik volgde deze en zou de rest van de wedstrijd hier bij blijven. Hij bleek Johan Watthy vrij goed te kennen. Hij wist oa van onze uitstap naar Stein. Waar ik trouwens ook heel lang met 2 lopers van Bekegem had gelopen. Zo hadden we ons praatje en was de 10,5km in no-time voorbij. De laatste 500m hebben kwamen we nog bij Ann Van Samang die we nog wat aanmoedigden. Ze kon aanpikken en had nog een mooie eindjump in haar benen. Die zou later beloond worden met de hoofdprijs uit de tombola. Ik weet niet als ze naar huis gefietst is, of ze nog in de wagen mee mocht. In elk geval een geslaagde loop. Alhoewel ze in Ichtegem dringend mogen leren om de prijsuitrijking (meer dan 1h) wat minder lang te trekken. De loop starte om 16h en de tombola is pas ruim na 19h begonnen. BTW de 10,5km in 50m13s volbracht.

3 opmerkingen:

  1. Lang moeten wachten? De kantine moet ook omzet draaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja we zagen je telkens op een heeel vlotte manier voorbijlopen . Als je kunt praten terijl je loop heb je nog overschot . De foto met Kristien is goed gelukt , je moet maar eens kijken .
    Blesseer je niet hé ...in't weekend
    3 dagen na elkaar . groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai, dat is inderdaad wel lang wachten, niet leuk! Knap gelopen trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen