zondag, april 26, 2009

23: Marathon van Antwerpen

Met een ultra + 3 marathon's op 29 dagen was het dus uitkijken geblazen. Anderzijds maakte Antwerpen deel uit van de marathon en ultracup. Als ik met de 3h45 ballon zou meegaan, en een beetje versnellen op 't einde zou ik dat klassement kunnen verbeteren.

Echter volgend weekend is een rust weekend. Ik twijfelde om eventueel de 3h30 (gele) ballon te volgen. Maar was ik daar klaar voor. Ik beweer mijn lichaam goed aan te voelen. Dus beslis ik om juist voor de gele ballon te starten en mijn eigen tempo te lopen. Eventueel met de ballonnen mee. Voor de start dus al enige zinsspinsels. Ondertussen kwamen we verschillende bekenden tegen. Met Gert en Johan werd er gecarpooled. En kwamen we ook roadrunnerke tegen die ik later jammer genoeg al stappend de wedstrijd zag verlaten. Ook Dirk kom ik de laatste tijd regelmatig tegen. In de eerste aflossingszone die ik passeerde stond Gunther te wachten, en even later zag ik hem voorbij zoeven. Zag (en hoorde vooral, want het was al dicht bij de finsh en licht was uit) ook elastimam supporteren en foto's nemen. En waarschijnlijk nog heel wat andere bloggers die ik nu vergeet. Want ik werd nog enkele keren aangemoedigd en aangesproken, maar kon ze niet allen onthouden.

Na de start voelde het goed aan. De eerste kilometer in 4:56 en de tweede 4:55. Toen kwam de gele ballon aansluiten. Maar toen doken we juist de Waaslandtunnel in. Ik koos voor mijn eigen tempo. Bergaf lag dit een stuk hoger dan deze van de gele balon. Zo kon ik tot 9,5km in mijn eigen tempo deze voor blijven. Tot en met kilometer 30 lag de kilometertijd telkens juist boven of juist onder de 5:00. Echter kilometer 31 was in 5:08 en totaal tijd 2:34:28. En vanaf kilometer 32 zakte de snelheid nog verder 5:15. Na 33km kwam ik boven het 3h30 schema uit met een tussentijd van 2h45m01s. Zelf zag ik dit maar na de 37° kilometer waar ik 3h06 af las. Wel was het zo dat vanaf kilometer 32 de hartslag vrij goed bleef, maar de billen als lood begonnen te wegen. De 50 van Gistel en de 2 * 12K wedstrijden van dit weekend zullen hier wel mee te maken hebben. Hoeveel tijd zou er verloren gaan in de laatste kilometers? En zou ik toch een onverwachts PR kunnen halen? Kilometerbord 41 zag ik niet. Bordje 42 wel. Nog even versnellen. Ik hoorde de speaker zeggen dat er een tijd onder de 3h34 in zat. Een spurt liet mij nog 2 plaatsen winnen en een eindtijd inderdaad onder de 3h34. De netto tijd zal vermoedelijk vooraan de 3h33 liggen. YIHA een PR. De officiële tijd staat (pas) dinsdag online.

19 opmerkingen:

  1. Een dikke proficiat met je marathon, ja op dat 41 km punt waren er wel meer dit op automatische piloot liepen .. Knap gedaan. Rust nu maar goed uit !! en geniet vooral van je prestatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met je PR. Een prima loopfase van je. Het voorjaar van 2009!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat Joeri,wat een tijd!!
    Ik zie je waarschijnlijk woensdag wel,waw ben jij goed bezig zeg!
    Van Hooreweghe Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat hoor , na zovele wedstrijden nog een prima marathon lopen , het doen je er niet veel na !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterke prestatie en wat een knappe tijd.
    Die rustweek heb je zeker verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet te geloven , een hoop kilometers en toch blijven gaan . Je moet een ijzeren gestel hebben . Aproximatief 12 km/uur is knap , heel knap , schitterend .....
    Je krijgt van ons een GEEL balonnetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Proficiat met je PR en dat na al die zware wedstrijden. Je bent afgeklokt op 3u33'35", goed voor een 582e plaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat met je pr man ... sterke biele!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een knalprestatie weeral ! En wordt het niet stilaan tijd om de titel van je blog te wijzigen !!! Ultraloper ipv marathonloper ;-);-);-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een dikke dikke proficiat met je schitterend PR!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dikke proficiat met je schitterende PR, dat na zo'n drukke sportweken, echt super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een dikke proficiat Joeri,erg knappe prestatie!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sterk, héél sterk. Dikke proficiat Joeri !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel sterk wat jij de laatste tijd bij elkaar loopt! amai!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb je de laatste 100m zien lopen, je zag er nog heel fris uit, wist dat je een toptijd tegemoet liep!! Ik heb nog geroepen maar je hebt me niet gehoord denk ik? Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd zeg. Wat een snelle marathon met een p.r. Is Binnenmaas een mooie training voor geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook nog van mij een late proficiat en een dankjewel voor de auto-rit.

    BeantwoordenVerwijderen