zondag, april 19, 2009

20: 50km van Vlaanderen te Gistel

Vandaag start een drukke periode. En de eerste uitdaging is niet meteen de minste. In Gistel staat er ons 10 rondjes van 5km te wachten. Vrij mooi weer, alhoewel de wind steeds steviger kwam opzetten naar het einde van de wedstrijd toe.

De start verliep goed. Eerst dacht ik iets te goed, want gem 10,8km/h in eerste ronde. Ik had een lager gemiddelde op het oog. Maar samen met mijn 2 companen ging ik verder. De 2° en 3° ronde gingen iets trager. Daar was er de opgave wegens darmproblemen van een v d companen. Ondertussen werden we aangemoedigd door Feestneus Nico die was komen supporteren, en Vincent v Tyghem passeerde met de auto en riep ons toe. Maar vanaf de 4° ronde ging het tempo terug de hoogte in. 5° ronde zelfs iets meer dan 11km/h. In deze ronde kwamen we onderweg opgever Ivan Hosten tegen. Deze Belgische topper liep aan ons tempo nog even uit en we konden kort een babbeltje slaan en kennis maken. We hadden gevoeld dat het een snelere ronde was en gingen opnieuw iets vertragen. Na 8 ronden bleef mijn compaan ietsje achter. Ik hield gewoon ons tempo aan. Ondertussen kwamen de joggers toe, en in de voorlaatste ronde kwam clubgenoot Eric mij uit de wind zetten in het lange lastige stuk tegen wind. In de laatste ronde kwam ik een groepje jonge gasten tegen rond kilometer 2. Ik vroeg hun als ze tijdens hun opwarming mij wat uit de wind konden zetten. En niemand minder dan de winnaar van maandag te Ichtegem, Jochen Tourlousse zette mij ruim 2km uit de wind. Ik kon genieten van een mooie positie en snelheid en liep deze laatste rond maar liefst 11,6 gemiddeld. Jochen en clubgenoot kon achteraf natuurlijk van een extra Leffe genieten. Was het door de opwarming, een mindere dag, sterker deelnemersveld, ??? vandaag moest hij met een 3° plaats tevreden zijn. Ondertussen kon ik finishen in 4h38. Terwijl ik deze morgen 4h45 niet haalbaar zag en naar 4h50 streefde. Bovendien nog een sterke finish, we zijn dus zeker tevreden van onze eerste 50'ger.


Ook een dikke proficiat aan de andere bloggers die het stuk voor stuk uitstekend deden. Koen v Steenkiste op de 50, Johan Watty en Dirk v Thuyne op de 10.

12 opmerkingen:

  1. Proficiat Cremke!! Een 50-er te lopen is verdorie niet niks en ook nog binnen die tijd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow strave kost zulle Joeri, respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amai, wat een prestatie! 50 km en dat in zo'n tijd, sjiek!! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knappe prestatie! Zoals uit de cijfers blijkt, zeer verstandig gelopen. Eerlijk gezegd, had zo'n tijd niet verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zeer sterke prestatie Joerie ,je was al aan het naderen op Kurt.Dit zal vertouwen geven om te starten in Torhout op de 100 hé.Geniet nog maar van je 50 km en nu vooral rusten !

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Miljaar, zo'n schone tijd ! Dikke, dikke proficiat met je prestatie Joeri !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moet zeggen dat mijn eindtijd inderdaad beter is dan ik zelf had durven dromen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. DIRK VERHAEGHE19 april, 2009 15:46

    NOGMAALS EEN DIKKE MERCI VOOR DE AANGENAME EN STEUNVOLLE SAMENLOOP !!! A LA PROCHAINE !
    GROETEN,THANKS !

    DIRK VERHAEGHE

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende prestatie Joeri, om fier op te zijn, proficiat...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 50 km aan een stuk wow dat kan ik niet, vanwege de pijn nadien. bravo tot op de sint jansloop. clint

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja Joeri...dit is een prestatie om U tegen te zeggen é. Proficiat hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Joeri,
    Effenaf PROFICIAT!!!
    Je hebt een superconditie,hou het zo

    Geert Van Hooreweghe
    tot woensdag

    BeantwoordenVerwijderen