woensdag, februari 06, 2008

Groepstraining uitgebreid tot lange duurtraining

Opnieuw vroeger vertrokken om 12 km te lopen voor de JCA groepstraining. En deze keer daar 6 minuutjes meer voor voorzien. Zodat ik na de 12 km niet eerst 2 km moet achtervolgen om bij de groep aan te sluiten. Deze keer was ik op tijd terug. En liep de 22,7 km in 2h14m16s met Gem HS 143.
Na de twijfel van de intervaltraining, en het gevoel + grafiek van vandaag denk ik dat ik ietsje te veel getraind heb. En daardoor ietsje achteruit gegaan. Immers deze week 12s langer gelopen. Ondanks dat, minder in zone 1 (<145) en meer in zone 2 (145-157). De zone 3 van vorige week was te wijten aan de achtervolging, dus niet vergelijkbaar. Gezien minder z1 en meer z2 en toch zelfde duur/snelheid (12s trager op 2h14 is te verwaarlozen) en zelfde afstand is mijn besluit een lichte achteruitgang. Truuk zal zijn om nu het schema hieraan aangepast te krijgen. En hier hebben we geen ervaring mee.

2 opmerkingen:

  1. Hi Cremke, leuke overzichtlijke blog met een hoog Excel gehalte :)

    Mooie duurloop van 22,7KM!
    Succes met de voorbereidingen voor Eindhoven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie duurloop ik denk wel dat je niet te vlug mag concluderen dat er achteruitgang is de schommelingen in HS kunnen verschillende oorzaken hebben en duiden niet aaltijd op een terugval in conditie ook het tijdstip van de dag en de activiteiten door de dag kunnen volgens mijn een invloed hebben.

    BeantwoordenVerwijderen