dinsdag, februari 05, 2008

Intervaltraining

Eens op dinsdag ipv maandag. Een dag extra rust genoten. Maar desondanks ging het niet goed. Net als vorige week, trouwens. Vorige week dacht ik nog dat ik de dag voordien te diep gegaan was en nog niet gerecupereert. Maar deze week een extra rustdag en zelfs zondag op de wedstrijd duidelijk minder in het rood (op gevoel, maar grafieken bevestigen dit). Terwijl ik zonda op de 1/2 marathon van Cadzand nog dacht dat alles prima liep, is de stemming nu wat minder. In de club zouden ze direct zeggen dat het van te veel te trainen is. De weektotalen van de laatste weken 50, 70, 78 en deze week bedoeling 90. En volgende week terug rustiger (70). Ik hoop eerder dat het aan de planning ligt. Zeker de vorige week. Maar misschien ook deze week. En zolang er geen wedstrijden zijn op vrijdag, moet ik mijn intervals misschien op vrijdag doen. Wel riskant voor de wedstrijden die dan op zaterdag en zondag vallen. Ofwel juist goed, dat we die iets minder intensief lopen.
In elk geval er is iets. De grafiek staat mij ook niet voor de 100% aan. Te veel donker rood (Z5), terwijl ik bij interval hier juist onder wil blijven. En te weinig licht groen (Z1). Terwijl ik toch 5 km inliep en 4,3 uitliep. Maar de gemiddelde HS valt mee 151, en is nauwelijks hoger dan bij vorige intervaltrainingen. Maar de HS gaat dus snel de hoogte in, maar als de training begint slecht te gaan niet meer hoog genoeg. Vandaar het vele geel (Z2) en oranje (Z3) en te weinig licht rood (Z4). We zien wel hoe het evolueert. Als er experts zijn, mogen ze het altijd laten weten natuurlijk.

1 opmerking:

  1. Toch weer een knappe training, na de halve marathon. Misschien iets te weinig rust genomen? Dikke proficiat trouwens met je prestatie op de halve marathon. Knappe tijd op een zwaar parcours.

    BeantwoordenVerwijderen