donderdag, februari 21, 2008

Rustdag

Wat te doen op een rustdag?
1) We hebben ons ingeschreven voor Oostende - Brugge.
2) En terwijl we met een oog naar het voetbal, Anderlecht - Bordeaux, kijken (ben nogthans geen Anderlecht supporter).
3) Ondertussen vullen we met ons ander oog ons excelleke in. Om eens te kijken hoe het tempo-verloop was tijdens de 27km wedstrijd te Watervliet. Heb geen Garmin, mijn Polar200 met footpod heeft een iets grotere fout. Normaal geeft hij altijd te weinig kilometers aan. Nu geeft hij er wel meer aan zeker 27,54km. Dus 28 meetpunten. En de grafiek zegt ongeveer het zelfde of wat ik vertelde. Eerst 16 à 17 km op 't gemak met de Wim mee. Dan overname van een dame die ik volgde. Tot hier duidelijk zichtbaar. En iets later nam er nog iemand anders over (vermoedelijk tsn km 19 en 20) en ging het nog vlugger, zodat we maar met 2 overbleven. En als ik naar 't grafiekske kijk, de laatste 8,5km à meer dan 13km/h Tof zeg.

Als we dat allemaal zien, wordt het tijd om te gaan dromen. Nog maar één 10 mijl gelopen. PR staat momenteel op 1h22m05. Ook op de 15k haalde ik nog nooit een gemiddelde van 13km/h. Toch stel het graag ambitieus en ik hoop op 1h14m, dit is dan wel 13,05km/h. Oostende en Brugge here we come. (en nu hopen dat we niet door de mand vallen)

6 opmerkingen:

  1. Je bent op de goeie weg , volhouden !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie negatieve split dat pr zit er aan te komen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Raar tempoverloop ;-). Je kan nog veel winst boeken door gewoon een vlakker schema na te streven, denk ik. Je kan oa. op www.chatnrun.nl bij "berekenen met wedstrijd" je mogelijke prestaties zien vertrekkende van een wedstrijd. Is makkelijk om in te schatten wat je op een andere afstand zou moeten kunnen lopen. Ik gebruik dit regematig. Ik heb dit vorig jaar gebruikt om mijn marathontijd te "voorspellen". Adhv elke gelopen wedstrijd bepaalde ik de bijhorende marathontijd. Daar nam ik dan het gemmiddelde van. Zo compenseert je een mindere dag met een superdag. Mijn voorspelling was 3u14m59, mijn gelopen eindtijd 3u14m35... niet slecht voorspeld hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die 10miles onder 1u14 gaat zeker lukken met je huidige conditie. Je bent goed bezig;

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je gaat de goede kant op hoor!
    En ja, ik denk dat een sportschool goed te vergelijken is met een fitness. Alleen is het wel zo dat bij een sportschool vaak ook andere sporten gedaan kunnen worden, zoals Pilates, Tae Bo, Spinning, etc.
    Groetsels!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, 'k zal uw goede raad eens opvolgen morgen, al ben ik van nature uit al een trage starter. Hoogstwaarschijnlijk sta ik ook aan de start te Oostende. Verleden jaar op de Sirenejogging 1:16:12 gelopen. Als ik in die buurt kom zal ik al tevreden zijn. Goe bezig, succes.

    BeantwoordenVerwijderen