zaterdag, februari 23, 2008

Tip van Wim

Kreeg een goede tip van blogger Wim.
Je hebt recente uitslagen van wedstrijden op diverse afstanden. Maar welke tijd wordt uw streeftijd op uw volgende 1/2 marathon, 10 mijl, marathon, of andere afstand? Bij my asics hebben ze reeds lange tijd een omreken formule (naast trainingsschema's, logboek, ...) hiervoor bij hun calculators. Maar de tip die ik kreeg verwees mij naar de site chat 'n' run daar staat links bij de calculators "Bereken met wedstrijden". En er staan nog leuke calculators bij. Vrij veel zelfs, ik kon ze nog niet allen proberen. Maar in ieder geval de berekening op basis van wedstrijdresultaten gebruikt 5 formules en berekend ook nog eens het gemiddelde over 4 formules heen. Ook de tijd per mijl wordt opgegeven. Jammergenoeg niet per kilometer, maar de mijltijden delen door 1,6 en je kan aan de slag. Wat mij betreft een aanrader.
En hoe juist is de calculator? Als ik mijn PR op de 1/2 marathon opgeef, dan is de berekening voor de 10 en 15km enorm dicht (enkele sec verschil) bij mijn PR. Zeer goede nauwkeurigheid dus. En mijn vooropgestelde 1h14 voor Oostende-Brugge zou volgens de calculator net niet haalbaar zijn.

3 opmerkingen:

  1. Er is een knopje "schakel naar meters" om om te wisselen tss mijl/km.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om eens te proberen, ben benieuwd naar mijn tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog even kort..........net even op chat 'n' run zitten neuzen maar moet stuk sneller kunnen :-(.

    BeantwoordenVerwijderen