donderdag, mei 15, 2008

Geef uw mening.

Heel vaak hoor ik joggers klagen over het VEEL TE dure inschrijfgeld op de grote joggings. Niettegenstaande ze veel beter gesponserd worden dan de kleine lokale joggings zijn ze extreem duur voor de recreant. Ondanks dat iedereen die opmerking maakt, trekken deze stadslopen toch steeds meer volk aan. Daarom roep ik op tot enerzijds een boycot van de veel te dure joggings georganiseerd door grote organisaties. En anderzijds meld jullie massaal met jullie mening. Bijvoorbeeld voor de stadsloop van Gent kunnen jullie
HIER UW MENING kwijt.

Ik legde alvast mijn ei met volgende mening:
"Ik heb enorm genoten van de Stadsloop in Gent. Dit omdat ik de stad goed ken, en in dit warme weer rustig gelopen heb, en zo enorm kon genieten.
Echter ben ik ook zeer ontevreden over de organisatie. Voor een 10km wedstrijd is het inschrijfbedrag VEEL TE duur. In de meeste lokale joggings betaal ik 5€ ipv hier 12€ (dankzij een bon vd Gentenaar). Bovendien was het aantal douches dat beschikbaar gesteld werd voor de mannen, totaal niet in verhouding met het aantal mannelijke lopers. Hierdoor waren er zeer lange wachtrijen. Tenslotte krijg je op de kleine lokale joggings naast de bevoorrading en drank bij finish nog een naturaprijs. Hier kregen we buiten de bevoorrading en drank bij aankomst nog een kommetje gewokte Flandria groenten twv 1€. Vorig jaar konden we nog kiezen tussen een drinkfles of pet. Als je tenslotte nog opmerkt dat ook het kidsdorp enorm achteruitgaat, vorig jaar nog trampolines, meerdere springkastelen, volksspelen, klimmuur, optredentje, foto's, sminkstand, ...
Besluit is voor mij eenvoudig. Via de loopblogs moeten we veel meer oproepen om de TE dure grote organisaties te vermeiden, en te kiezen voor de kleine lokale eerlijke organisaties."

Wat ik bij deze gedaan heb. Neem het gerust over op uw blog. Als we met zijn allen reageren hebben we veel meer macht dan we denken. Ik schrap alvast mijn voorziene deelname aan The Run in Oostende.

Morgen gaan we nog eens genieten van een toch redelijk grote organisatie, maar eerlijke organisatie want je krijgt een zeer mooie naturaprijs. Ik ga naar Torhout.
En ik ben er ook van overtuigd dat het zaterdag de moeite word. Ik ga naar Ouwegem waar je kan lopen voor 10 Trappisten (en geen Ename's zoals ik gisteren ten onrechte vermelde en door Els werd opgemerkt. Mijn excuses) voor slechts 7€ (of 5 als je al ingeschreven bent). Dat het maar terug droog wordt.

1 opmerking:

  1. Dat is ook één van de redenen waarom ik weinig wedstrijden loop.
    Vanavond maak ik echter een uitzondering voor de Rembertcorrida.
    De sfeer is er leuk en er staan veel bekenden aan de start en ... aan den toog achteraf.
    Bovendien trakteert de organisator en Koen ons nog op een Leffe.
    Tot vanavond !

    BeantwoordenVerwijderen