zaterdag, mei 17, 2008

Torhout vervolg, en Trappistenloop

Gisteren reeds kort gehad over Torhout. We komen er nog eens op terug.

Reeds in de kleedkamer liepen we Koen, organisator van dienst, tegen het lijf. (Voor alle links naar alle aanwezige webloglopers kan je op zijn site terecht) Eenmaal we mooi in een rood shirt en loopbroekje gehesen waren, kwamen we in de omgeving van de bar reeds Frank Spencer tegen. Als ik de namen goed onthouden heb ('t was de eerste keer dat ik zovel webloglopers live ontmoete) was ook Vince er een van de eerste. Niet om te lopen, maar als fotograaf van dienst. Dan maar wat gaan opwarmen. Want ik zou hazen voor Eric, iemand uit de categorie +65 en die neemt altijd een snelle start. Zoals verwacht een snelle start. Daar kwam ik Katrien zonder paard tegen, op jacht naar een PR. Melde even dat we streefden naar een tijd van 48m en dat ze maar moest aanpikken. Maar we zaten op een sneller schema en na 1km koos ze haar eigen tempo. Ik hield onze Eric in het vizier, maar het duurde tot km 4 tot ik er bij was. Vanaf dan de kop genomen en tempo een klein beetje aangepast. We kwamen uitendelijk binnen op 45m13 en ik op 45m15s. Had dit totaal niet in de mot, tot ik gisteren nacht zelf naar mijn blog zat te staren en mijn vorige PR tijd zag, ik liep waarlijk een PR. En het voelde alsof ik marge had. Dit moet dit jaar nog een beetje scherper dus. Tijdens de prijsuitreiking bleek dat de categoriën ingedeeld werden +60 en +70, en geen +65. Eric werd 6° na 3 zestigers, iemand van 62 en iemand van 63. Jammer, maar ze kunnen niet voor elk jaar een categorie maken hè. Na de douche eens de webloggers gaan opzoeken. En via een vroeger Dreamteam, ijsjes verkopen, maagproblemen (in ons prijzenpakket zat een Inulac tablet mocht deze helpen laat het weten, dan mag je de mijne hebben.), over beroepsmilitairen, Deinze en om uiteindelijk tussen de Leffe's bij de hondjes te komen. En voor zij die eens een toptijd willen lopen, volgens Etienne loop je achter zo'n hondje aan 2 tot zelfs 3km/h sneller. Zo zouden we toch nog eens een mooie snelheid op onze tabellen kunnen zetten. Gesloten heb ik niet echt, maar 't was maar enkele minuutjes voor 12 als we de sporthal verlieten. 't zijn daar wel slimme in Torhout, volgens het uurwerk van de sporthal waren we al om 9h25 vertrokken, maar 't heeft precies toch niet mogen zijn. Maar alé 't is weer eens goed geweest.

Vandaag fris genoeg om wat in de tuin te werken. Wat afval naar het containerpark, en 2 keer weg en weer met groen afval. Die klus is ook weer geklaard. Ondertussen wat gegeten, en net op tijd om naar Ouwegem te trekken. Trappistenloop is traditioneel een rustige groepsloop. Deze keer samen met Geert en Eric. Onze 10 rondjes van 1,5km afgewerkt in net geen 8min per ronde. 1h19m45s. Het prijzenpakket ziet er alvast goed uit:

Na een goed begin van het weekend, mogen we morgen nog eens gaan bijspringen in de Horeca. Hopelijk gevolgd door een rustige werkweek, zodat we fris te Brussel klaar staan volgende week. 'k zou er nog eens een lap willen op geven.

2 opmerkingen:

  1. www.bloggen.be/runforrestrun was fotograaf van dienst wegens acuute lumbago. Zal binkort één van je foto's bewerken en via mijn blog linken naar de jouwe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. voila, je weet het al, Francis was fotograaf van Dienst... ik was er ook bij in Torhout, ondanks alles toch een sterke tijd !!

    BeantwoordenVerwijderen