zondag, mei 04, 2008

Uitslagen 3 provinciënjogging

Vandaag eerst wat gras gemaaid. Nog vlug een boterhammeke achter de kiezen, en in de auto gesprongen. Aardbeien gaan halen bij de boer, en dan Kurt opgepikt. Op 't gemak naar Kluisbergen waar we direct wat gekende gezichten zagen van de Krekenlopers, Waarschoot en de club van Evergem. Had mijn voorinschrijving wel correct betaald, maar had het online-formulier niet ingevuld. Hierdoor wat extra papierwerk, maar alles was in orde. Om 3h gestart. Terwijl ik dacht dat het maar lastig werd na kilometer 14 bleek de praktijk toch anders. Inderdaad eerst bergaf, maar nog in de eerste kilometers al een lastige klim. Na wat op en af lopen toch enkele serieuse afdalingen. Gevolgd door inderdaad een relatief vlak parcours. Alhoewel, echt vlak werd het nooit. Er was altijd wel een brug en wat glooïng. En toen stond bordje 14 daar. En we begonnen er meteen aan. Een redelijke klim, en stapvoets haalde ik de eerste slachtoffers in. Maar minder dan een kilometer verder volgde reeds een afdaling, gevolgd door wat vals plat. Maar dit was maar tijdelijk. Hierna een lange klim in drassig bosgebied. En het was alweer stapvoets, maar alweers raapte ik de slachtoffers op en werd zelf niet ingehaald. Liep nog steeds met overschot. Maar dit wil zeker niet zeggen dat ik het niet lastig had. Dergerlijke stijle klimmen doen verdomd pijn in de benen. Vanaf kilometer 17 was het ergste achter de rug. Maar nog steeds bergaf en bergop ging het verder. Na een grote 18 kilometer stond er mijn inziens één seingever te weinig want liep ik bijna de verkeerde kant op. Gelukkig was het parcours ook bewegwijzerd. Na bordje 19 nog een serieuse afdaling, onmiddelijk gevolgd door een stijle slotklim. De combinatie afdaling en onmiddelijk klim deed nog meer pijn in de benen. Maar uiteindelijk binnen in 1h46m rond. Parcours is blijkbaar plots 500m minder lang dan vorig jaar. De uitslag vermeld 19,5km of 11km/h.

Dinsdag scan ik de uitslag in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten