woensdag, mei 14, 2008

JCA woensdag-avond loop, en planning

Start gewoontegetrouw om 19h. Jurgen zijn wagen was reeds aanwezig, maar hij komt niet tijdig terug van zijn toertje dat hij vooraf reeds afhaspelde. Plots was hij er toch, mislopen want zat al in Zomergem. Zal wel een goede voorbereiding voor Bxl zijn. Ietsje later dus, maar toch van start gegaan voor de 10,7km zoals gewoonlijk. Mooi rustig tempo. En tijdens het getetter, effen de concentratie van Luc weg, en hij mistrapt hem in het gootje tussen fietspad en rijweg. Wij allen gestopt. Maar na dat het eerste verschot is weggewerkt besluit hij dat er op lopen beter is dan te stoppen. Hij loopt wel de 8km ipv de 10,7. Ook voorbij de splitsing gaat het eerst nog geruime tijd rustig. Terug aan het kanaal muist Dimitri er zich op zijn kousevoeten van onder. Heb dan maar het gaatje dicht gelopen. En telkens als er iemand versnelde volgde ik. Tot de meet echt in zicht kwam en Dimitri na zijn laatste versnelling dreigde stil te vallen nam ik over. Raar maar waar kwam onze Philippe VV er niet meer over. En hij beweerde dat hij "a bloq zat", dat het echt van niet kunnen was. Dan verschiet ik van mij zelf. Hij zal wel een iets mindere dag gehad hebben zeker. Normaal kan ik hem niet aan.

En ook de cijfers zijn goed. 53m51s beneden de 146 van HS. Uiteindelijk 10,46km/h gemiddeld, en GHS 136. MHS 190 tijdens de spurt. Als we dat zouden kunnen aanhouden tot de 25°.

Maar eerst tussen de vele lopen die er vrijdag 16/5 zijn, pik ik er Torhout uit. Beloofd een gezellige drukte te worden (verwachten een 1000-tal lopers) en je krijgt al zeker een mooie naturaprijs.
Zaterdag is het trapistenloop (eigenlijk Ename) te Ouwegem.
Enig gevaar: kreeg deze avond pas een uitnodiging om vrijdag te gaan eten, als we nog een babysit vinden, zou ik Torhout dus toch nog schrappen.
En dan is het volgende week de 20K van Bxl, gevolgd door 2 weken rust.

2 opmerkingen:

  1. Het gaat wel degelijk om een echte 'trappistenloop' in Ouwegem. Dus...geen Enames. Vandaar dat je 1,5 km mag lopen om een trappist te verdienen.

    Tot Zaterdag !

    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat mislopen, dat zal geen 2x gebeuren, miljaar! I.p.v. zo'n 6km deed ik er meer dan 8 op voorhand... jawadde...

    BeantwoordenVerwijderen