maandag, augustus 07, 2006

Lengte strandloop, afstandsbepaling.

Heb een strandloop gedaan te Blankenberge. Maar hoeveel km heb ik nu gelopen? Daar dient internet voor, niewaar. Een zoek gedaan via Google op "afstand bepalen". In een blog iets gevonden over google earth. Blijkt geen online programma te zijn. Download, installatie, en opgestart. Vanop groote hoogte lijkt het scherp, als je inzoomt wordt het nogal wazig. Maar als je de straten aanlegt moet je hiermee vrij goed de afstand van uw jogging kunnen bepalen. De afstand van mijn strandloopje ietsje voor Blankenberge Pier tot aan de haven blijkt 2km te zijn. Afstand van ietsje voor de Blankenbergse Pier tot aan Zeebrugge blijkt 3,2km te zijn. Alles samen een ruwe 10,4km.
De nauwkeurigheid? Ik teste eens met de wedstrijd die ik liep. Ik kwam op 6,05km. Exact wat de organisator opgaf. Voor de afstand van mijn zoon kwam ik op 3,52. De organisator gaf 3,50 op. Vrij nauwkeurig dus.
Voor de geïntresseerden de link http://earth.google.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten