dinsdag, augustus 15, 2006

zone 3

Ochtendgewicht: 79,8kg
Tijd: 32min39
Afstand: 5.6km
GHS: 144
+ 5 steigerungen

De laatste week naar de eerste 10km is ingezet. Daarom doen we het deze week wat rustiger aan. Dat steeds voluit trainen tot overbelasting en blesures kan leiden begrijp ik. Dus daarom proberen we deze week de voorziene duurlopen in de juiste zone te lopen. Op maandag is er 25min voorzien. Op woensdag 15. Dus telkens minder dan 40min. Volgens opgesteld schema geeft dit een duurloop in zone 3 (Duurloop < 40 min 79% - 85% 143 - 154).

Mijn Polar heeft daar een voorgeprogrameerd programma voor. Tijdens de opwarmingsronde was de hartslag natuurlijk nog te laag. Constant gepiep wees mij hier duidelijk op. Gedurende 5km heb ik mij constant ingehouden. Een paar keer lukte dit bijna niet meer, maar alweer kwam gebiep mij hier op wijzigen. Deze keer niet wegens te lage hartslag, maar omdat hij een klein beetje te hoog werd. FF in de remmen, en terug ingehouden verder zetten.

Zoals gezegd begrijp ik dat steeds TE zwaar door gaan, tot overbelasting en blesures kan leiden. Maar anderzijds begrijp ik niet goed dat op deze manier trainen mijn niveau kan verbeteren. Het gevoel is in ieder geval dat ik niet getraind heb, maar een gezondheidsuitstapje deed. Was zo vlot bezig dat ik zonder het te weten reeds een ronde meer had afgelegd. En zo kon ik gerust nog een tijdje doorgaan aan deze hartslag. Weinig gezweet deze avond, de km'ers zijn afgelegd, maar ik had niet echt een voldaan gevoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten