vrijdag, augustus 15, 2008

Modderig

Schema beetje bijgestuurd. Geen jogging in 't Mieregoed, maar gaan werken in de horeca. Bovendien zondag ook geen Sirenejogging te Middelkerke, maar alweer een vriendendienst in de horeca. Waardoor we het schema een beetje verschoven. Dag 25 en 26 werden gewisseld. Dus eerst de rust en dan de 15km lichte fartlek. En ook dag 27 en 28 zullen gewisseld worden. Zodat ik zondag, voor het gaan werken slechts 6km hoef te doen ipv 20.

Dag 25 werd dus rust. Vandaag stond daarom op dag 26 de fartlek gepland. Vooraf maakte ik een flesje met Isostar poeder, en morste hierbij op onze keukenvloer. Begon al goed. Naar het Blekkerbos en het Vorte Bos om de training af te werken. In de eerste kilometers ging het zeer moeizaam om tijdens het inlopen de hartslag laag te houden (pijltje 1). Was nog maar gestart en had al een sanitaire stop nodig(pijltje 2). (Precies of het allemaal gaat mee zitten vandaag). Vervolgens nieuwe paadje geprobeerd dat doodliep (pijltje 3), terwijl ik dacht er het bos in te kunnen. En tussen kilometer 7 en 8 was het helemaal prijs. Het bos lag nogal slijkerig. En in een bocht ging mijn voet aan het schuiven. En plots zat ik daar. Op mijn knieën en met mijn handen in de modder (pijltje 4). Voorzichtig terug verder. Dan nog eens een beetje misgelopen tov het parcours dat ik wou (pijltje 5). En uiteindelijk de 15km uitgelopen. Is het echt of psychologisch. 'k Zou het niet weten. Maar na zo'n val, blijf ik altijd wel ergens iets voelen. Deze keer de rechter knie. Deze, en ook de linker arm, is een beetje geschaafd.

Ondertussen de fartlek. Niet zo veel ervaring mee, 't was eigenlijk de eerste keer dat ik zo'n training deed. Vind het makkelijker als er staat hoeveel intervals aan welk tempo en hartslag en hoeveel recup. Het strikte. Nu is het zo van "doe maar wat". En dan nog het onderscheid "lichte" fartlek. Vanaf kilometer 3 ging het iets vlugger. Tussen km 5 en 6 al een korte versnelling. Van kilometer 6 tot 7 een serieus stuk beetje doorgetrokken. En dan door de val, lange tijd geen zin meer gehad in versnellingen. Uiteindelijk de 11° kilometer nog eens doorgetrokken, en dan rustig uitgelopen. GHS 138 en MHS 163, gem snelheid slechts 9,4km/h.

Morgen staat een LSD van 20km gepland. Vervolgens (of er voor) het bakken van een appeltaart voor de feesten in onze straat. En vanaf 15h stukje taart met de gebuurs, spellekes spelen, en 's avonds de onmisbare BBQ. Overmorgen dan 6km herselloop, en dan werken.

1 opmerking:

  1. Als ge valt voelt ge wel altijd iets. Fartlek is altijd wat versnellen op het gevoel en de vorm van de dag vind ik. Wij hebben hier deze avond ook BBQ van de wijk...

    BeantwoordenVerwijderen