zaterdag, augustus 09, 2008

Sportraad jogging Lovendegem 8/8/2008

Vandaag was het mijn 50° van het jaar. Ik zou deze gebruiken als training. Immers dag 19 in het marathonschema voorzag 6 intervals van 1500m.

Om te beginnen 3km inlopen. Op een jogging zeer moeilijk, maar mij toch kunnen inhouden tot een 10,2km/h en GHS 143. Wel ietsje te vaak boven de 145, maar 't valt toch nog mee. Het eerste interval was zeer snel. Gem 14,1km/h, natuurlijk een hoge HS gem 171 en Max 180. Tot en met het 5° interval liep alles vrij goed. Maar toen het 5° interval gedaan was, waren er nog een 400m te gaan. Heb het laatste interval dan ook doorgetrokken tot ik nog een voorganger bijhaalde. Ben er gaan naast lopen. FF gesproken en bleek dat hij een PR probeerde te vestigen. Heb nog versneld en hem nog een 2 à 300m gehaasd. Eindtijd 1h02m46s voor 12,5km (dit alles volgens GFR405). Een extra rondje moest de training volledig af maken. De recuperatie tussen interval 5 en 6 was bijgevolg wel minimaal. Hierdoor was het 6° interval slechts aan 11,9km/h. Vervolgens nog 2,82km (ipv de voorziene 3) uitgelopen. Op 180m na, een te snel 1° interval, en een beetje te snelle recup na interval 5 liep de training toch redelijk goed.

Het tempo-verloop wordt ook mooi weergegeven in de volgende grafiek. Die zowel tempo per trainingsinterval toont in lijngrafiek. Alsook in blokgrafiek de verhouding van het tempo tov het gemiddelde tempo. Let op tempo is omgekeerd evenredig met de snelheid.

En wat bracht de 50° jogging van het jaar nog extra? Onder zij die 4 van de 5 Lovendedgemse joggings gelopen hadden werden nog enkele prijzen verloot. En zowaar ik was er eens bij. En 't was deze keer geen slagroomtaart of een kilo wortels, maar echt de moeite waard. Een pakket van de wereldwinkel met 1kg dessert-koffie, 3 kleine flesjes fruitsap, 1 flesje honing, 1 fles olijfolie, 1 pak speculoos, 1 pakje kokos-koekjes, Choco-bonbons, 3-tal latjes chocolade en een muesli-reep. Ik denk dat ik niets vergeten ben, maar 't was echt de moeite.

Nog rap eens kijken naar de Bornemse blogger-wandelaars en vlug naar bed.

2 opmerkingen:

  1. 50 wedstrijden :-)daar ga ik dit jaar niet meer aangeraken
    Ik ga vanmiddag mijn 18de wedstrijdje lopen in Torhout
    Ik ga voor de voorlaatste plaats :-) en zeker geen intervallekes doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met je 50ste wedstrijd, intervallen tijdens wedstrijd, hoe je het allemaal berekend 't is de moeite om te lezen, en dan nog eens ferm in de prijzen vallen ook, als ik moet helpen om te eten moede maar seintje geven hé, bedankt voor het opbouwschema'tje hé...

    BeantwoordenVerwijderen