zaterdag, augustus 09, 2008

Wedstrijdoordeel Sportraad jogging Lovendegem

50° wedstrijd van het jaar. Met dit oordeel komen we dus aan een top 50.

Het oordeel:
Prijs: 5€ dag-inschrijving is de normale prijs. 3/5.
Sfeer: Beperkt aantal supporters, die toch eens aamoedigden. Toch een 2/5.
Parcours: Een parcours die meer aan een trail dan aan een jogging doet denken. Voor een jogging met redelijk wat gevaarlijke stukken. 3/5
Bevoorrading: Na 4,17km telkens bevoorrading met bekertje water, en ook zo bij de finish. 4/5.
Douche: Ruim voldoende warme douches volgens het aantal deelnemers. 5/5.
Prijs/tombola: Er was onmiddelijk een naturaprijs. Wel een flauw prijsje, een reflecterende armband met een knopje (dus ik vermoed ook lichtje in). Toen ik binnen kwam van het douchen begonnen ze wel al aan de tombola die goed voorzien was oa voor zij die minstens 4 van de 5 Lovendegemse joggings mee deden. Maar door de flauwe naturaprijs slechts 2/5.
En de totaalscore: 66% of een 12° plaats op 50.

3 opmerkingen:

  1. Ik vond de omloop niet echt een joggingomloop maar meer een veldloop. De afstand kloppte ook langs geen kanten. 10km bleken maar 8.3 km te zijn. Je bent toch in een zeer gulle bui geweest om punten te geven. Ik vond het maar niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ de man van melsen. De punten worden niet gul of streng gegeven, maar volgens wiskundige formules in een excel sheet. Alhoewel er een aantal subjectieve ingaves moeten gebeuren natuurlijk. Zo duide ik het parcours aan als "mooi" (= 4/5) maar ook als gevaarlijk (-1 punt). Als de afstand wel of niet klopt zit nog niet in deze formule. Als ik de score achteraf zie, vind ik zelf ook soms, dit is te veel of te weinig. Daarom zal de formule in 2009 verder verfijnd worden. Zo kan er rekening gehouden worden met de vlotheid van de inschrijving, voorinschrijving, bereikbaarheid, afstand tot de kleedkamers en douches. De grootte van de kleedkamers (nu enkel douche), enz
    Dus je hebt zeker deels gelijk, maar ik ben niet guller geweest dan anders, het rekenwerk gebeurt louter via wiskundige formules

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met je 50ste.
    De warandejogging werd gelopen op hetzelfde parcours, maar in omgekeerde richting. Ik heb toen 7.980m gemeten voor 2 rondjes.
    Toen was het parcours wel droog. Regen heb je natuurlijk niet in de hand, maar een veldloop zou ik het nu ook niet direct noemen.
    De afstandmeting in stratenlopen is bijna nooit correct. dat is een oud zeer. Er bestaan nochtans tegenwoordig middelen genoeg om een correcte schatting te maken met alle routeplanners en satellietbeelden die momenteel op internet te vinden zijn. Als je echt tijden wilt gaan vergelijken kan dat alleen maar als je loopt op de piste.

    BeantwoordenVerwijderen