zondag, augustus 24, 2008

Waf-Waf-Zondag

Elk jaar in de 2° helft van Augustus is er een echte "Waf-Waf" zondag. De hondenclub van Poeke zet dan telkens zijn beste beentje voor. Dit jaar tentoonstelling, canicross, jogging, optredens, BBQ, Breydelspek, politiehonden, enz enz
In 2006 was dit mijn 2° jogging van dat jaar (maar meteen ook in gans mijn volwassenen carriere) en meteen de eerste waar ik aan 10km geraakte. Toen herkende ik één jogger aan de start, een vroegere overbuur. Nu overdrijf ik niet als ik 50 lopers kende. Waaronder alweer verschillende bloggers. Het was een eerste kennis making met Gwendoline Sierens. Reeds verschillende malen op een zelfde jogging, maar nog nooit een praatje geslaan. En ook Runner kwam hem voorstellen. "Hoi, jij bent vermoedelijk cremke? Ik ben Vincent". Vrijdag leerde ik nog Xa4 kennen, en ook in Poeke zagen we elkaar terug en maakten een kort praatje. En natuurlijk de man van de 60 joggings Herman was ook van de partij. Een eerste maal te Poeke. In welke richting lopen we? En zo kon zijn fotografe (en ook zijn vrouw) zich goed opstellen om vele lopers te plezieren met een actie foto.

Vooraf had ik al een toertje gelopen. En constateerde dat het parcours lichtjes verandert was bij het inlopen van het kasteelpark, en ook in het park zelf een beetje. Jammer genoeg konden we ook constateren dat het de vorige dagen nogal veel geregend heeft. En in een park betekend dit dan modder. Het gedeelte in het park is anders nogthans een parcours waar ik enorm van hou. Nu lag het een beetje slecht, maar het blijft een zeer mooie omgeving. En de wedstrijd zelf. Eerst dacht ik bij Wim en Luc te blijven, die het tegen elkaar zouden opnemen. Ik liep vooraan een mooie groep van ruim 10 lopers. Na een eerste gaatje hielden we nog in. Maar toen er opnieuw een gat viel liep ik verder mee 2 krekelopers en Linda. Bij de doortocht na 1 ronde was het even uitkijken om 15km compagnons te vinden, en we waren weer vertrokken. Tijdens deze 2° ronde kwam nog een vrouw uit de achtergrond terug die ook voor de 15km gekozen had. De 3° ronde ging ik met haar in. We konden in de laatste ronde nog 4 lopers inhalen. In de laatste meters haalden we nog eens alles uit onze benen, en ze kon juist voor mij finishen. Had geen HS-meter aan, maar liep uiteindelijk 18,78 in 1h40m54s. De wedstrijd was 14,7 in 1h10m32s.

Vandaag was er wel 21,1 voorzien. Het weektotaal blijft juist onder de 78km, terwijl er 80,4 voorzien waren. En volgende week, 6° week:
Ma rust
Di 10km herstelloop
Wo Intervals
Do rust
Vr 12km LSD
Za 5km herstelloop
Zo 25km LSD
Totaal 70,6km
Ik versta wel niet waarom dit schema na een rust week, en één week terug opbouwen, de tweede week even gas terug neemt wat weekkilometers betreft. De lange duurloop stijgt wel naar 25km. Het zal wel wat puzelen worden, en gegarandeert weer verschuiven. Maar we gaan er voor. En zo zal het maandtotaal naar mijn normen wel erg hoog worden.

3 opmerkingen:

  1. Er zal wss wel een reden zijn voor die aanpassing in het schema betrft het aantal km's. Je hebt er weer een paar nieuwe bloggers leren kennen, altijd leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de ontmoeting was even kort, maar er komen nog wel wedtrijden waar we elkaar teg het "atletische" lijf zullen lopen..
    3 keer door dat bos was zwaar zulle (zeker die laatste ronde..)
    tot binnenkort

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey , idd aangename klets gemaakt . En voor herhaling vatbaar !!! Leuk zo'n ochtendloopje .
    Greetzzz Gwen.

    BeantwoordenVerwijderen