zondag, augustus 03, 2008

Zondagse training

We zitten aan dag 14 in het Marathon shema. (Nog 2 maand & 8 dagen) Een lange trage duurloop van 22 km is voorzien. Het werden er 22,74 km. Zo komt het weektotaal boven de 80.
Ondertussen zitten we ook al in augustus. Het maandtotaal van juli is ook een behoorlijk aantal geworden, namelijk 268 Km. In vergelijking met vroeger, vrij veel dus.

Vandaag werd trouwens een extreme test voor de GFR405. We gingen nog eens naar de zondagse JCA bosloop. Hoe goed zouden de GPS satelieten gevonden worden vanuit het Provinciaal bos Hooggoed? Je kan zelf uw oordeel vellen. Na 3,1km ben ik het bos ingelopen. En na 14,6km er terug uit.
In de eerste kilometer valt op dat mijn HS sterk schommelt. En zelf vind ik dat in het bos-gedeelte de snelheidsgrafiek iets meer schommeling heeft. En abnormaal hoge pieken (> 15km/h) en dalen (< 5km/h). Mijn besluit is idem als na de eerste training. In het bos is de GPS ontvangst voldoende om gem snelheid en afstand te bepalen. Maar valt vermoedelijk af en toe weg waardoor er abnormale pieken en dalen ontstaan. Verder begon het gedurende training te regenen. En ik kreeg een gelijkaardig effect als in
dit bericht van 11 juni beschreven werd. Bij mijn stond hij wel geblokeerd op het % dat de baterij opgeladen was. Na de reset stond de ring vergrendeld en de tijd gestopt. Na dit recht te hebben gezet ging alles gewoon verder.
De extreme test qua bos en regen is niet perfect maar toch behoorlijk geslaagd.

3 opmerkingen:

  1. De km's vliegen er hier ook flink door, train je nu met het schema van Asics of da van Paul VDB ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @stofke Schema Paul VDB voor marathon in 3h. Maar ik haal de opgelegde snelheden niet, ik zorg gewoon om in de juiste HS zone te trainen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kilometeraantallen...
    en een mooi PR in Oostkamp; de trainingsarbeid wordt dus al beloond.

    BeantwoordenVerwijderen