zondag, augustus 03, 2008

Verslag en beoordeling Shoppingloop Oostkamp

Verslagje:
Vrij veel bloggers te Oostkamp. Als ik ter plaatse kwam stond feestneus Nico al klaar om te starten. In het inschrijvingslokaal kwam ik Francis alias Forest tegen. Tijdens het opwarmen probeerde Gert Luyckx zijn goede vorm nog wat weg te stoppen. En bij de start stond ik een paar posities naast iemand die meestal met betonloper mee is. En inderdaad achteraf tegen gekomen op een terasje (had wel degelijk meegelopen met de nog pijnlijke ribben, voor zij die nog twijfelden). Naast dit gezelschap was er nog een loper waar ik niet kon bij aanpikken Woldu. Maar dat zal jullie wel niet verbazen, hij werd de winnaar.
Ondanks de wat mindere organisatie, loop ik graag deze shoppingloop omwille van de kermis-sfeer die er hangt. En ondanks het bochtenwerk wou ik een gooi doen naar mijn PR op de 10K. Goed opgewarmd vlogen we er in. Officiële uitslag 10K in 43m26s of 128°/294 aankomsten. Best tevreden met dit PR (bijna 2m er af) dat meteen ook de hoogste gemiddelde snelheid is dat ik in wedstrijd liep. Volgens Garmin was het 9,77K. En heb eens een HS en snelheidsgrafiek samen met een ronde genomen. Te starten vanaf de passage aan de kerk/aankomst. Dan valt het dipje in de snelheid bij de verschillende scherpe bochten toch wel op. Heb de km aanduiding zowel op het parcours als op de snelheidsgrafiek gezet. Zo kan je gemakkelijk vergelijken. Ook in de andere rondes was het beeld gelijkaardig.
Voor zij die meer houden van snelle, rechte parcours. Bvb langs de jaagpaden van de kanalen. Dan is deze halve marathon op 11/11 een echte aanrader. De online inschrijvingen zijn nu ge-opend.

En het oordeel:
Prijs: 8€ dag-inschrijving of 6€ vooraf voor een 10K wedstrijd lijkt mij echt wel wat veel. 2/5.
Sfeer: De kermis-sfeer in Oostkamp zorgt er voor dat er veel volk op de been is, en dat er her en der wel aangemoedigd wordt. Op dit vlak is dit echt wel voor België een vrij goede loop 4/5.
Parcours: Voor zij die houden van een centrum-parcours is dit een aanrader. Maar het vele bochtenwerk en vele voetpaden zorgen er wel voor dat dit alles behalve een ideaal parcours is. 2/5
Bevoorrading: Reeds na 1.7K eerste bevoorrading. Daarna om de 3.3K telkens een bekertje water. Bij aankomst een flesje extran. Vrij goede bevoorrading dus 4/5.
Douche: Naar het schijnt als je de juiste kleedruimte en douches neemt is de voorziening eerder beperkt. Vandaar een 3/5. Maar naar het schijnt zitten wij in de Valkaert al 2j op rij op de verkeerde plaats. 't Is wel een aanrader, een ruime douche en kleedkamer voor 2 (of vorig jaar 3 personen). Misschien moet volgend jaar deze accomodatie ten volle benut worden?
Prijs/tombola: Voor 8€ is een overvol gesponserd katoenen T-shirt wel een zeer flauwe prijs. Maar er was wel geen wachtrij! 1/5
En de totaalscore: 52% of een 38° plaats op 49.

4 opmerkingen:

  1. Proficiat met uw nieuw en schitterend PR
    Verdoeme een halve minuut rapper dan mijn PR (maar mijn PR wedstrijd was 120 meter langer :-))))))

    Heb jij in de douche in de kleedkamers van de sporthal zelf genomen ? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat met je schitterende PR, amai da is vlammen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterk bezig, toch ne keer da recept van u "crem" moeten proberen! tot in den draai.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Creme de la creme !! sjiek jong ! jij word als maar sterker mijn gedacht , wat gaat dat worden in Einhoven ???

    BeantwoordenVerwijderen