maandag, augustus 04, 2008

Schemaweek 3

Het marathon-schema van Paul VDB duurt 12 weken. De eerste 2 zitten er op, we zijn begonnen aan week 3. Wat staat er op het programma?
Dag 15
2km inlopen, 6 * 2km intensieve duurloop met 1km recup, 2km uitlopen
Dag 16
8km herstelloop
Dag 17
16km extensive duurloop
Dag 18
rust
Dag 19
3km warmlopen, 6 * 1,5km interval met 0,4km recup, 3km uitlopen
Dag 20
6km herstelloop
Dag 21
22km LSD
Weektotaal 90Km.

En vandaag was het dag 15.
Het programma mooi gevolgd, het uitlopen was 630m verder. De versnellingen en recups zijn duidelijk zichtbaar in de HS grafiek. In de snelheidsgrafiek iets moeilijker. Wat 2 oorzaken heeft. Enerzijds is het tempo-verschil niet zo heel groot, en zeker niet voor het traject in het bos. En anderzijds is de grafiek in het bos traditioneel niet zo duidelijk.
En voor zij die aan de hand van de grafiek nog twijfelen welke stukken in het bos zijn, eens het parcours:
Opm.: De aanduiding Blekkerbos is bij sommigen misschien beter gekend als het Hooghoed.

Bekijken we het snelheidsverloop nog eens in detail. Dan zien we dat de rustige stukken meestal rond de 9km/h zitten. De intensieve duurlopen zitten rond de 12km/h. Vanaf de 4° versnelling zat ik in het bos en lag de snelheid iets lager. Tijdens de laatste versnelling verliet ik het bos en is de 2° kilometer opnieuw 11,9km/h. Vrij mooi resultaat lijkt mij. Maar duidelijk niet voor de marathon in 3h (gezien ik de 4min/km zoals het 3h schema oplegt, totaal niet haal).

1 opmerking:

  1. troost je, ik ook nog niet,maar er is nog tijd om eraan te werken!
    grz
    Patrick

    BeantwoordenVerwijderen